Friday, July 11, 2014

Ramadhan

Assalamualaikum. Salam 13th Ramadhan to all muslim! :)

Tahun ni ada lagi kesempatan untuk menyambut bulan Ramadhan yang penuh berkat ni. Alhamdulillah.

Tak ada apa nak cerita. Sesaja nak update. Dalam kita duk alpa dengan duniawi, saudara Islam kita diserang dengan roket dan bom di bumi Palestin. Allahurabbi. Sedih sangat bila baca tentang mereka, tengok video mereka, especially bila ada kanak2. Ya Allah. tak sanggup nak tengoknya.

Kita kat sini pengecut, tak dapat nak membantu saudara Islam kita berperang mempertahankan negara, saudara-saudara dan agama Islam itu sendiri. Seriously rasa sedih dengan keadaan mereka sekarang.

Negara kita bersepah dengan bunyi mercun. Diorang dihujani dengan peluru, roket dan bom. Bayangkan bom meletup depan mata. Mengucap panjang bila baca dan tengok video tentang Palestin. Kita sanggup tak tidur malam semata nak tengok bola (World Cup), hari lain takda pula nak bangun malam buat tahajud ke atau berdoa pada Allah untuk saudara kita (sesetengah shj).

Jika kita mampu berdoa, then berdoalah. Doa itu senjata mukmin. Doa itu senjata kita. Kalau minima kemampuan kita hanyalah dengan berdoa, then kita haruslah berdoa untuk minta pertolongan Allah bantu hambaNya yang terseksa dibumi yang makin tua ni.

Allahurabbi,

Islam akan menang, itu janji Allah. InsyaAllah, one fine day.




It's really heartbreaking :'(

Jom kita sama-sama baca doa ini dan mohon supaya Allah perkenankan doa kita semua :')


No comments:

Post a Comment